Mitt nya liv - Del 12

Kära dagbok...
Jag har länge drömt om en resa till Paris då jag inte fick följa med på en skolresa på grund av för lite pengar. Men, nu var det dags... Jag och Wille skulle till Frankrike på semester! Mamma och Jim hade planerat länge att de skulle ordna en resa till oss och de två skulle passa tvillingflickorna! 
En vecka innan färgade jag håret och nu bar det av!
- Men, kalaset då? sa jag till mamma innan vi gick in i taxin.
- Lugn, vi har ett eget litet tårtkalas hemma här, vi ses snart! sa mamma glatt.
Jag satte upp håret i en slarvig fläta och sedan var det bara att tuta och köra!
 
I Frankrike:
- Vilket fint väder och vilket fint hus! sa jag när vi kom till vårt hem i Frankrike.
- Jättefint! sa Willie och log mot mig. Ska vi åka till staden? sa han sedan och det tyckte jag var en bra idé!
 
Vi satte oss i parken och myste. Jag var orolig för barnen men, Wille lät mig inte ringa hem. 
"De klarar sig, din mamma är ju där!" sa han bara och kollade på mig med sina förstående ögon.
Vi satt på parkbänken länge och pratade om allt möjligt som vi inte hunnit prata om när vi varit hemma. 
- Ska vi gå och sätta oss vid fontänen? sa han sedan och drog med mig dit.
Han gav mig vita fina blommor och det var bara jag och han, ingen annan som störde oss. Han gav mig en stor kram och log ennu en gång åt mig. Jag hade aldrig känt något som för honom, aldrig!
 
 

///Janet ♥

 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback