Mitt nya liv - Del 6

Kära dagbok...
Mycket saker hände efter jul.
Det blev ett nytt år, mamma slutade jobba och jag började jobba.
Som sagt mycket saker hände. Jag och Willie skulle ha vårt första barn tillsammans och mamma... ja, hon skulle fixa allting med kläder, leksaker, barnvagn... sa hon i alla fall men, det var nästan redan fixat.
"Åh, vad kul för er!" sa mamma och hon kramade mig hårt.
Jim var också glad och jag sa till honom att han fick vara en extra morfar till barnet, han blev jätteglad.
 
När Willie fick reda på det ringde han runt till sina vänner och berättade den stora nyheten och mamma ville fixa en fest men, det blev inte av eftersom jag inte orkade och hade lust. Föresten ville inte pappa komma... han hade visst inte tid.
 
Nu kände jag och Willie att det var dags att skapa oss en eget liv tillsammans men, vi stannade hemma ett tag till så huset fick stå tomt i någon vecka extra medans vi planerade till mamma och Jim's födelsedagar.
"Det huset är perfekt för barnet." sa mamma när vi visade huset för henne.
Både jag och Willie nickade och log.
 
Dagar, veckor och månader gick och jag och Willie visste att det skulle bli en flicka!
"Jag som trodde det skulle bli en pojke." sa jag.
"Ja, men han skulle ju inte passa i klänningen du köpte." skrattade Willie.
"nej, det är sant." skrattade jag.
 
Tårtorna till mamma och Jim, kläder till barnet och huset var klart. Nu var det bara att ta allt i rätt ordning! 

///Janet ♥

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback