Mitt nya liv - Del 8

Kära dagbok...
det började närma sig vår och jag bestämde mig efter några dagar för att låta mamma och Jim ta hand om tvillingarna medans jag och Willie åkte till vårestivalen. Vi skulle dit och dansa och pratas vid om framtiden. 
Vi gav flickorna mat och sedan tog på oss varma kläder och åkte iväg.
 
På vårfestivalen...
Snön låg fortfarande vit på marken men, vi kände att det började bli varmare... våren var på väg!
"Nu har vi bott här i ett år, jag känner att jag vill hitta på något nytt!" sa jag efter dansen.
"Ja, men vi kanske inte har råd att bo i det stora huset..." sa Willie som verkligen var fäst i det vinröda huset.
"En lägenhet då?" sa jag och jag märkte på Willie's reaktion att det inte var en bra idé.
"Janet, jag vet att du vill flytta... det vill jag också men, tänk på din mamma! Det finns inga lägenheter här i stan, vi måste i så fall flytta till bridgeport." sa Willie och jag hade inte en tänkt den tanken.
 
3 månader senare...
"Mamma, Jim..." började jag.
"Ja, vad är det?" sa mamma med en mild röst.
"Vi ska flytta... till huset vi visade er." sa jag och jag riktigt kände en klump i magen när jag tänkte på att vi skulle lämna mamma och Jim ensamna. Men, mamma strålade upp.
"Vad kul!" sa hon och gjorde små skutt.
Jag kramade om henne och nästa dag ringde jag flyttningsbilen och det bar av mot vårt nya hus.
 
Vårt gamla rum gjordes om till ett gästrum och barnrummet som tvillingarna hade bott i gjordes om till en fin toalett som Jim hade fixat.
"Lova att ni kommer och hälsar på!" sa mamma i dörren innan vi åkte.
"Såklart vi gör. Så ofta vi kan!" sa jag och jag blev gråtfärdig.
 
Nu sitter jag i vårt nya hus och tvillingarna sover. När vi kom hit hade redan lådorna packats upp, det var bara att sätta allt på rätt plats. Nu är det bara att njuta! Av framtiden, minnen och ett nytt liv!

///Janet ♥

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tänkte bara lämna en liten kommentar om att jag svarat på er fråga! Självklart får ni önska fler simmar! :)

Svar: Tack!Den simmen du gjorde till oss var väldigt fin!
/Sanne och Alice
Alice Nilsson

2014-01-06 @ 10:58:28
URL: http://mylifeasasim.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Tänkte bara meddela att er önskesim Lisa Blue är klar! :) Ni kan hitta henne här:http://mylifeasasim.bloggplatsen.se/2014/01/07/10463631-onskesim-lisa-blue/

Ni får jätte gärna ha med henne i era egna spel och lägga upp på er blogg, men då får ni länka tillbaka till mig och säga att jag skapat henne :) Hoppas ni blev nöjda! :)

Svar: Ja, det lovar vi att göra!Hon blev jättefin! :D
Alice Nilsson

2014-01-07 @ 13:16:45
URL: http://mylifeasasim.bloggplatsen.se
Postat av: Kaka - Simsing.blogg.se

Vad fint rummen gjordes om! Ett tips bara, när ni fotar i köp- eller byggläget kan ni trycka på " G" så att rutorna försvinner.

Svar: Tack! Ja, jag märkte det när jag tittade efter på bilderna men, tack för tipset! :)Det är alltid kul att få tips!
/ Alice
Alice Nilsson

2014-01-07 @ 23:00:33
URL: http://simsing.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Vilken fin blogg! Roliga inlägg!

Svar: Tack detsamma! Vad kul att du tittade in! :)/Simssystrarna
Alice Nilsson

2014-01-18 @ 16:16:23
URL: http://omsims.blogg.se
Postat av: Elliiinn

Mer vill se hur det nya huset ser ut :*

Svar: Huset finns på Del. 6 och inredningen kommer nästa del! :D
Alice Nilsson

2014-01-25 @ 09:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback