Mitt nya liv - Del 11

Kära dagbok... 
Dagar och månader går och snart är det dags för tvillingarna att fylla år! Jag är så föväntansfull men, med två tvillingar kommer det nog bli mycket spring i huset...
 
Middagen:
- Hoppas det smakar gott! sa jag som visste att jag hade gjort en av de enklaste rätterna. Mamma kollade på mig och log med sitt fina leende.
- Du är duktig du Janet, det har du alltid varit! sa hon och tog en till tugga. Ni har fått det fint här! sa hon sedan.
- Nja, tapeterna ska ju bytas ut och jag ska ha in mer tavlor och inreda så det blir lite mer på väggarna, det är så tomt! sa jag som hade stora planer inför framtiden. Jim klappade mig på axeln och skrattade.
- Det är bra att du vill få fart på det hela. En vacker dag kommer du att vara så stolt över dig själv! Han blinkade åt mig och vi alla pratade och skrattade i timtal.
- Föresten, när ni ändå är här vill jag passa på att bjuda er till kalas! De fyller ju år imorgon och vi vill gärna ha något speciellt för de på Lördag, kan ni komma då? frågade jag.
- Åh, vi kommer ju såklart. De växer så fort! sa mamma som var så glad för sina barnbarn.
Dagen därpå fyllde tvillingarna ett år och två leksaker kom på posten till dem. De lekte medans jag och Willie drack kaffe och beundrade våra små ungar! 
- Jag som trodde de ville smaka på tårta men, leksakerna var visst roligare! skrattade jag och Willie nickade.
- Haha, ja. De får väll äta tårta när de har tröttnat på leksakerna. Vi båda skrattade och insåg att vi var tvunga att äta upp tårtan själva.
 

///Janet ♥

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback