Mitt nya liv - Del 4

Kära dagbok...
Jag köpte en klänning efter några dagar till bröllopet. Jag var nu väldigt taggad på en ny start på livet.
Man kan inte alltid ha det likadant som man alltid har haft innan. Mamma var jättespänd och hade inte bjudit in jättemånga till festen och det kändes skönt eftersom jag inte känner alla hennes vänner.
Låt mig berätta tydligare....
 
Bröllopet
Vi hade bröllopet hemma eftersom det inte skulle bli en jättestor grej av det.
Både mamma och Jim var nöjda med bröllopet och det var även gästerna som stod och applåderade.
 
De avsluatde bröllopet med en vals. De var så fina tillsammans och mamma såg så ung ut!
Mamma hade sitt utsläppta, gråslingade hår. Min mamma, min fina mamma. Hon var så vacker!
 
Festen var jättelyckad och alla gästerna var helt trötta efter allt dansande och skrattande.
"Så fint det var, mamma!" sa jag efter festen.
"Tack för att du hjälpte till med allt!" sa hon och kramade om mig.
Jag log och småfnissade och tittade på henne. Hon log stort tillbaka och blinkade åt mig.
 
 Efter några dagar...
Nu var dagen kommen när då jag och Willie fyllde år. Vi var äntligen inte tonåringar längre. Nu kunde vi göra precis vad vi ville. Men, vi valde att inte flytta. Vi ville spendera julen med familjen och vi hade inte heller råd eller tittat på ett nytt hus. 
"Mamma, vad önskar du dig i julklapp?" frågade jag mamma en dag.
"Ingenting alls, bara att alla har det bra!" sa hon då som nästan alla föräldrar säger.
"Jo, men ärligt. Vad önskar du dig?" sa jag och tillslut fick jag pressat ut det ur henne.
"Jag har tänkt på en ny, snygg lampa till mitt rum eller till vardagsrummet! sa hon glatt.
 
Det kändes bra att bli äldre, mamma behandlade mig mig som vanlig... som ett barn men, innuti känner man sig som en vuxen och jag tänker ofta på hur det blir i framtiden.

///Janet ♥

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback