Alla är olika - Del 4

En kväll blev Sam mycket sjuk. Han fick åka in till sjukhuset för att undersökas.
- Jag trodde jag var frisk. sa Sam och en tår full ner från hans kind.
- Det trodde vi också men, nu är det som det är och doktorn sa ju att du får komma hem imorgon. sa Jennifer och försökte låta lugn och sa sedan:
- Sam, jag måste hem till Samantha nu. Barnvakten väntar nog.
- Okej mamma, hälsa Samantha! sa Sam som hade saknat sin syster så.
- Det ska jag göra! sa Jennifer och vinkade hej då.
 
- Pappa, vi går ut och leker! sa Sam.
Frank kollade fundersamt och sorgligt på honom.
 
- Imorgon kan vi leka, du måste vila nu Sam. sa Frank som nu hade fattat hur sjuk Sam var.
- Men, pappa... jag vill hem...NU! sa Sam och brast ut i tårar.
Frank torkade bort tårarna och sa att han de kunde hitta på något tillsammans nästa dag.
Det tyckte Sam om och sa att Frank var världens bästa pappa.
Sam snubblade men, Frank tog emot honom. De kramades och sedan bäddade Frank om honom och Sam somnade gott.
- Vi ses imorgon! sa Frank och gav Sam en kyss på kinden.
- Ja, det gör vi! sa Sam och gäspade och somnade sedan efter 5 minuter. 
Innan Frank gick tittade han på Sam som hade somnat. 
- Jag älskar dig! viskade han och gick sedan.
 
Fortsättning följer...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback